A220 Analyste en Amélioration en assurance qualité

11 mars 2025
Industries Aérospatiale, Aviation Défense
Catégories Construction, Assemblage, Qualité,
Télé-travail
Mirabel, QC • Temps plein

A220 Analyste en Amélioration en assurance qualité / A220 Quality Assurance Business Improver

***English job description follows***

Description de l'emploi :

Vous avez une expérience en amélioration continue et gestion de performance et vous souhaitez évoluer et développer de nouvelles compétences? Ce poste est pour vous !

Le programme d'avions commerciaux A220 recherche un Analyste en Amélioration pour rejoindre notre équipe Assurance Qualité basée à Mirabel (Québec, Canada), où vous serez responsable de l'amélioration globale des activités de l'équipe, du suivi de performance, du déploiement des actions.

Vous ferez partie de l'équipe Assurance Qualité et vous serez chargé, tel que mandaté par le responsable de l'assurance qualité A220, de proposer et de mettre en œuvre les meilleures pratiques pour atteindre les objectifs annuels d'assurance qualité ainsi que de diriger les initiatives de transformation clés.

L'organisation de l'équipe est établie de manière à promouvoir la collaboration transversale de manière autonome, en se soutenant mutuellement et en apprenant collectivement.

Votre rôle en tant qu'analyste en Amélioration sera d'assister l'équipe de gestion Assurance Qualité dans la définition, la mesure et l'amélioration de :

- Planification et exécution de la gestion de projets/programmes ;

- Planification, exécution et contrôle de projets transformationnels d'assurance qualité;

- Plan de gestion du changement et de communication et leur exécution.

Votre environnement de travail:

Le siège du programme d'avions commerciaux A220 est situé à Mirabel, dans la région métropolitaine de Montréal, à deux pas de la ville dynamique de Montréal. Réputée pour son environnement paisible et sûr, la région offre une grande qualité de vie aux jeunes professionnels ou aux professionnels expérimentés, ainsi qu'aux familles, en équilibrant parfaitement les opportunités de carrière et les activités de plein air, ce qui en fait un endroit vraiment spécial où il fait bon vivre.

Parce que nous prenons soin de vous :

  • Avantages financiers: Salaire attractif, bonus annuel, régime d'assurances collectives, régime de retraite et régime d'achat d'actions.

  • Équilibre vie privée / professionnelle: Une politique de travail hybride, une cafétéria sur site, une politique de congés très concurrentielle.

  • Bien-être / santé: Programme d'Aide aux Employé.e.s (PAE), programme de rabais, service médical sur site, accès à un service de navette publique entre Montréal et Mirabel et application de covoiturage.

  • Développement individuel: des opportunités d'évolution et des possibilités de formations nombreuses (catalogue de plus de 10.000 e-formations disponibles en libre accès pour développer votre employabilité, certifications, programmes de développement accéléré, mobilité nationale et internationale).

Chez Airbus, nous vous aidons à travailler, à vous connecter et à collaborer plus facilement et de manière plus flexible. Partout où cela est possible, nous favorisons la flexibilité dans nos modes de travail afin de stimuler l'esprit d'innovation.

Vos défis:

  • Effectuer des analyses de données ;

  • Maintenir et améliorer les tableaux de bord d'assurance qualité et les indicateurs de performance clés ;

  • Utiliser les données et les métriques pour obtenir de la rétroaction factuelles et justifier les ajustements au besoin;

  • Développer et gouverner les meilleures pratiques en AQ;

  • Définir et mettre en œuvre des processus opérationnels pour assurer le succès de la gestion du changement à grande échelle;

  • Planifier et diriger des projets de transformation au sein du QA;

  • Collaborer avec les décideurs de l'entreprise pour définir les indicateurs et les facteurs de succès;

  • Conseiller les membres de l'équipe sur les stratégies et les approches permettant de faire transiter la situation actuelle à la situation désirée dans le futur;

  • Développer des stratégies de gestion du changement pour surmonter les obstacles, minimiser la résistance et garantir que les parties prenantes concernées sont prêtes et habilitées;

  • Piloter la formation et l'exécution de la communication;

  • Adapter le style et le contenu de communication aux publics nécessaires, allant de la direction exécutive aux groupes de travail interfonctionnels.

Il vous sera également demandé de :

  • Organiser des séances de groupe de discussion avec les employés, des enquêtes auprès des employés et des entretiens pour obtenir des commentaires sur la planification de la gestion du changement;

  • Standardiser une plateforme de gestion de performance et de projet AQ;

  • Diriger et participer à la résolution de problèmes assignés à l'AQ;

  • Comprendre et analyser les besoins des clients internes et externes afin de développer les stratégies appropriées en collaboration avec l'équipe de gestion de l'AQ;

  • Gérer les initiatives d'amélioration du département et influencer les parties prenantes ;

  • Travailler avec des équipes multifonctionnelles dans toute l'organisation et dans différents fuseaux horaires.

Votre profil:

  • Vous êtes compétent en gestion de projet et en gestion du changement;

  • Vous êtes compétent en amélioration continue;

  • Vous êtes habile à communiquer à tous les niveaux de l'organisation et des fonctions;

  • Vous démontrez de fortes capacités de pensée rationnelle (formelle ou informelle);

  • Vous êtes autonome et démontrez de fortes compétences en leadership;

  • Vous avez un fort esprit d'équipe;

  • Vous faites preuve d'innovation et de vision;

  • Vous démontrez de solides compétences en matière de prise de décision;

  • Vous êtes habile à influencer et à mobiliser les autres;

  • Vous possédez une expérience dans la méthodologie et les outils de résolution de problèmes;

  • Vous êtes bilingue (français et anglais) écrit et parlé;

  • Vous avez la capacité de diriger des projets dans un environnement de transformation avec d'excellentes compétences en communication.

Ce travail nécessite une prise de conscience liée à tous les risques potentiels de conformité et à un engagement à agir avec intégrité, ces valeurs sont le fondement du succès, de la réputation et de la croissance durable de l'entreprise.

Vous ne semblez pas correspondre à 100%? Pas d'inquiétude! Airbus vous accompagnera pour trouver le poste qui correspond le mieux à vos compétences et aspirations.

Donnez une nouvelle dimension à votre carrière en soumettant votre candidature en ligne maintenant !

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Job description :

Do you have continuous improvement and performance management experience and would you like to progress and develop new skills? Then this job is for you!

The A220 commercial aircraft Programme is looking for a Business Improver to join our Quality Assurance team based in Mirabel (Québec, Canada), where you will be responsible for the overall improvement of the team's activities, performance monitoring, and the deployment of actions.

You will be part of the Quality Assurance team and you will be responsible for as mandated by the A220 Head of Quality Assurance to propose and implement best practices to meet annual QA objectives as well as leading key transformational initiatives.

The team organization is established to promote cross-collaboration autonomously, supporting each other and learning collectively.

Your role as Business Improver will be to assist the Quality Assurance management team in defining, measuring and improving:

  • QA Performance and Monitoring;

  • QA Strategic Roadmap and Annual Planning;

  • QA Transformational Projects Planning, Execution and Control;

  • Change and communication Management Plans and Execution.

Your working environment:

The A220 commercial aircraft Programme is headquartered in Mirabel, in the greater Montreal area, where the vibrant city of Montreal is just a stone's throw away. Known for its peaceful and safe environment, the region offers a high quality of life for younger or experienced professionals and families, perfectly balancing career opportunities and outdoor activities that makes it a truly special place to call home.

How we care for you:

  • Financial rewards: Attractive salary, annual bonus, group insurance plan, pension plan and share purchase plan.

  • Work / Life Balance: A hybrid working policy, on-site cafeterias and a highly competitive holiday policy.

  • Wellbeing/Health: Employee Assistance Program (EAP), Discount Program, on-site Medical Service, access to a public shuttle service between Montreal and Mirabel and carpooling application.

  • Individual development: Great upskilling opportunities and development prospects with unlimited access to +10.000 e-learning courses to develop your employability, certifications, accelerated development programmes, national and international mobility.

Your challenges:

  • Perform data analysis;

  • Maintain and Improve QA dashboards and KPI;

  • Use data and metrics to gain feedback and pivot as needed;

  • Develop and govern best practices in QA;

  • Define and implement operational processes to successfully deliver change management at scale;

  • Plan and lead Transformational Projects within QA;

  • Partner with business owners to define adoption and success metrics;

  • Advise team members on strategies and approaches for getting the business from the "as is" state to the desired future adoption state;

  • Develop holistic change management strategies to overcome adoption hurdles, minimize resistance and ensure impacted audiences are ready and enabled;

  • Drive training and communication execution;

  • Ability to adapt communication style and content to necessary audiences ranging from executive leadership to cross functional working groups.

You will also be asked to:

  • Conduct employee focus group sessions, employees' surveys, and interviews to obtain input for change management planning);

  • Standardize a QA Performance and Project Management platform;

  • Lead and participate to problem solving assigned to QA;

  • Understand and analyze internal and external customers' needs in order to develop the appropriate strategies in collaboration with QA management;

  • Manage department improvement initiatives and influence stakeholders;

  • Work with multifunctional teams across the organization and in different time zone.

Your boarding pass:

  • You are skilled in Project Management and Change Management

  • You are skilled in Continuous Improvement

  • You are skilled at communicating through all levels of the organization and functions.

  • You demonstrate strong abilities in rational thinking (formal or informal)

  • You are autonomous and demonstrate strong leadership skills

  • You have a strong team spirit

  • You demonstrate innovation and vision

  • You demonstrate sound decision making skills

  • You are skilled at influencing and mobilizing others

  • You possess experience in Problem Solving methodology and tools

  • You are bilingual (French and English) written and spoken

  • You have the ability to lead projects in a transformation environment with excellent communication skills

This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company's success, reputation and sustainable growth.

Not a 100% match? No worries! Airbus supports your personal growth with customized development solutions.


Take your career to a new level and apply online now!

This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company's success, reputation and sustainable growth.

Company:

Airbus Canada Limited Partnership

Contract Type:

Permanent

Experience Level:

Professional

Job Family:

Quality Assurance

By submitting your CV or application you are consenting to Airbus using and storing information about you for monitoring purposes relating to your application or future employment. This information will only be used by Airbus.
Airbus is committed to achieving workforce diversity and creating an inclusive working environment. We welcome all applications irrespective of social and cultural background, age, gender, disability, sexual orientation or religious belief.

Airbus is, and always has been, committed to equal opportunities for all. As such, we will never ask for any type of monetary exchange in the frame of a recruitment process. Any impersonation of Airbus to do so should be reported to emsom@airbus.com.

At Airbus, we support you to work, connect and collaborate more easily and flexibly. Wherever possible, we foster flexible working arrangements to stimulate innovative thinking.

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