Leader des Standards Qualité - Prévention et Résolution de Problèmes

23 septembre 2024
Industries Aérospatiale, Aviation Défense
Catégories Construction, Assemblage, Qualité,
Télé-travail
Mirabel, QC • Temps plein

Leader des Standards Qualité - Prévention et Résolution de Problèmes

Votre environnement de travail:

Le siège du programme d'avions commerciaux A220 est situé à Mirabel, dans la région métropolitaine de Montréal, à deux pas de la ville dynamique de Montréal. Réputée pour son environnement paisible et sûr, la région offre une grande qualité de vie aux jeunes professionnels ou aux professionnels expérimentés, ainsi qu'aux familles, en équilibrant parfaitement les opportunités de carrière et les activités de plein air, ce qui en fait un endroit vraiment spécial où il fait bon vivre.

Parce que nous prenons soin de vous :

  • Avantages financiers: Salaire attractif, bonus annuel, régime d'assurances collectives, régime de retraite et régime d'achat d'actions.

  • Équilibre vie privée / professionnelle: Une politique de travail hybride, une cafétéria sur site, une politique de congés très concurrentielle.

  • Bien-être / santé: Programme d'Aide aux Employé.e.s (PAE), programme de rabais et service médical sur site.

  • Développement individuel: des opportunités d'évolution et des possibilités de formations nombreuses (catalogue de plus de 10.000 e-formations disponibles en libre accès pour développer votre employabilité, certifications, programmes de développement accéléré, mobilité nationale et internationale).

Chez Airbus, nous vous aidons à travailler, à vous connecter et à collaborer plus facilement et de manière plus flexible. Partout où cela est possible, nous favorisons la flexibilité dans nos modes de travail afin de stimuler l'esprit d'innovation.

Vos défis:

Le leader des normes de qualité et des outils de base AOS fait partie des priorités d' Airbus A220 communes à toutes les divisions. En tant que leader du déploiement des normes de qualité / responsable du processus,, vous aurez l'opportunité de soutenir activement l'amélioration de ce changement stratégique pour Airbus A220 et dans votre rôle, vous pourrez travailler en étroite collaboration avec Airbus A220 Opération et Airbus commercial.

Dans le cadre de vos fonctions, vous serez appelé à :

Déploiement des normes de qualité, PPS (Practical Problem Solving & Prévention), diriger la mise en œuvre de leur déploiement sur tous les sites Airbus A 220 et l'alignement approprié des organisations concernées.

  • Diriger les évaluations industrielles des normes de qualité AOS - correctives (PPS - Practical Problem Solving) et Préventives (APQP - Advanced Product Quality Planning)) dans chaque unité commerciale (Pre Fal, Ligne d'assemblage finale et Prévol) assurant un suivi et un soutien rigoureux des plans d'actions de leur clôture.

  • Supporter le déploiement du standard PPS et de Prévention au sein d'Airbus Canada

  • Soutenir et assurer l'alignement des unités commerciales propriétaire de chaque brique

  • Assurer des échanges réguliers avec les opérations et Airbus commercial pour augmenter l'efficacité des outils de base, mesurée par des indicateurs (KPI) clairement définis et la mise en œuvre afin d'assurer de l'amélioration continue.

  • Créer/améliorer le processus des normes de qualité A220 et assurer l'alignement avec Airbus Commercial.

  • Assurer une communication efficace des normes de qualité , en particulier des réussites, en partageant les leçons apprises sur la base de résultats tangibles.

  • Effectuer toutes les étapes de la gestion de projet : planifier, créer un calendrier et un échéancier, exécuter chaque phase, communiquer avec toutes les parties prenantes, gérer les problèmes et mettre en place le contrôle après l'implantation.

  • Gérer les projets de développement/amélioration relié aux activités de résolution de problème en ligne avec les objectifs ;

  • Formuler un plan et un mandat clairs pour atteindre les objectifs du projet tout en respectant un budget et un échéancier approuvés

  • Construire et diriger des projets ;

  • Être un leader dans le déploiement des normes de qualité, créer le réseau, identifier les obstacles, lancer des initiatives de gestion du changement, coacher le leader identifié dans l'atelier, définir la gouvernance (niveau 1, 2, 3...) et assurer la liaison avec toutes les autres fonctions connexes pour réussir déploiement de cette norme et d'autres normes

  • Participer à chaque étape du projet et superviser sa bonne exécution;

  • Résoudre/Faciliter des problèmes et communiquer efficacement avec les membres de l'équipe et les autres parties prenantes pour élever le niveau des normes ;

  • Trouver des moyens efficaces de mesurer et d'analyser l'avancement des résolutions de problèmes pour garantir qu'il progresse selon la planification;

  • Gérer les priorités.

Il vous sera également demandé de :

  • Vous comprenez les bases de l'AOS d'Airbus Canada et êtes capable de diriger la partie qualité pour la fonction qualité

  • Comprendre et analyser les besoins des clients internes et externes afin de développer les stratégies appropriées pour un déploiement réussi;

  • Gérer les initiatives d'amélioration et influencer les parties prenantes pour assurer une conformité constante aux processus de qualité

  • Travailler avec des équipes multifonctionnelles à travers l'organisation et dans différents fuseaux horaires et particulièrement à Mirabel et Mobile;

  • Communiquer et présenter à différents niveaux de gestion.

  • Ce travail implique certains déplacements professionnels et à ce titre, vous devez être capable de voyager en conséquence.

Votre profil:

  • Vous êtes compétent en gestion de projet et en gestion du changement

  • Vous êtes compétent en amélioration continue ;

  • Vous faites preuve de solides compétences en matière de prise de décision

  • Vous êtes autonome et démontrer de solides compétences en leadership

  • Vous faites preuve d'innovation et de vision

  • Connaissance des normes de qualité / outils de base (CTI/KCs, FMEA, Plan de contrôle, MSA, PPS)

  • Vous possédez une expérience dans la méthodologie et les outils de résolution de problèmes

  • Connaissance en gestion de transition et gestion des parties prenantes.

  • Vous faites preuve d'autonomie et de leadership;

  • Vous travaillez efficacement en équipe et de manière autonome ;

  • Vous avez une excellente communication interpersonnelle ;

  • Vous avez un sens accru de l'organisation ;

  • Vous avez une bonne connaissance des outils informatiques (Google Suite, Microsoft, etc.)

  • Vous êtes intéressé par l'industrie aéronautique et souhaitez faire partie de la grande famille Airbus

  • Vous êtes bilingue (parlé et écrit) français et anglais

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Quality Standards Leader - Prevention and Problem Solving

Your working environment:

The A220 commercial aircraft Programme is headquartered in Mirabel, in the greater Montreal area, where the vibrant city of Montreal is just a stone's throw away. Known for its peaceful and safe environment, the region offers a high quality of life for younger or experienced professionals and families, perfectly balancing career opportunities and outdoor activities that makes it a truly special place to call home.

How we care for you:

  • Financial rewards: Attractive salary, annual bonus, group insurance plan, pension plan and share purchase plan.

  • Work / Life Balance: A hybrid working policy, on-site cafeterias and a highly competitive holiday policy.

  • Wellbeing/Health: Employee Assistance Program (EAP), Discount Program and on-site Medical Service.

  • Individual development: Great upskilling opportunities and development prospects with unlimited access to +10.000 e-learning courses to develop your employability, certifications, accelerated development programmes, national and international mobility.

Your challenges:

Located at Mirabel and reporting directly to A220 Head of Quality Standard & AOS (Airbus Operating System), the Quality Standard leader plays a key role by assisting him/her in the definition, management and improvement .

Quality Standard & AOS core tools deployment are part of Airbus A220 Top Priorities common for all divisions. As Quality Standards leader and process owner, you will get the chance to actively support the enhancement of this strategic change for Airbus A220 and in your role you will be able to work closely together with Airbus A220 Operation and Airbus commercial.

In your duties, you will be called upon to:

Support deployment of Quality Standards, Lead the enablement of their deployment across all Airbus A220 sites and appropriate alignment of impacted organizations.

  • Lead Quality Standard & AOS - corrective (PPS - Practical Problem Solving) and Preventif (APQP - Advance Product Quality Planning) - industrial assessments in each business unit (Prefal ,FALs & Customer line) ensuring a robust follow up and support of the action closure plan.

  • Support deployment PPS & Preventive standards and the Quality Bricks network

  • Support and ensure alignment of each brick owner business units

  • Assure regular exchanges with Operations and Airbus commercial to increase core tools effectiveness measured through clearly defined and implemented key performance indicators(KPIs) to ensure continuous improvement..

  • Create/improve the A220 Quality standards process and ensure alignment with Airbus Commercial.

  • Assure effective communication of Quality Standards, in particular success stories by sharing lesson learn base on tangible results

  • Perform all stages of project management: planning, creating a schedule and timeline, executing each phase, communicating with all stakeholders, managing issues and setting up control after implantation.

  • Manage development/improvement projects for the entire A220 Quality team in line with objectives;

  • Formulate a clear plan and mandate to achieve project objectives while respecting an approved budget and schedule;

  • Build and manage project;

  • Be a leader into the deployment of Quality standards, create the network, identify roadblockers, launch change management initiatives, coach identified leader in the shopfloor, define the governance (Level 1,2,3…) and liaise with all other related functions for successful deployment of this and other standards

  • Participate in each stage of the project and oversees its proper execution;

  • Perform problems solving and communicate effectively with team members and other stakeholders to raise the level standards;

  • Find effective ways to measure and analyze project progress to ensure it is progressing as planned;

  • Manage priorities.

Your boarding pass: :

  • You understand the basics of the Airbus Canada AOS and is able to lead the Quality Part for the Quality function

  • Understand and analyse internal and external customers' needs in order to develop the appropriate strategies for successful deployment;

  • Manage improvement initiatives and influence stakeholders to ensure constant compliance to Quality Processes

  • Work with multifunctional teams across the organization and in different time zone and particularly in Mirabel and Mobile;

  • Communicate & present at different levels of management.

  • This job involves some business travels and as such you must be able to travel accordingly.

As the ideal candidate,

  • You are skilled in Project Management and Change Management

  • You are skilled in Continuous Improvement;

  • You possess experience in Problem Solving methodology and tools

  • Knowledge of Quality Standards / Core tools (CTI/KCs, FMEA, Control Plan, MSA, PPS)

  • You demonstrate sound decision making skills

  • Knowledge in Transition Management and Stakeholders Management.

  • You are autonomous and demonstrate strong leadership skills

  • You demonstrate innovation and vision

  • You demonstrate strong abilities in rational thinking (formal or informal)

  • You have the ability to make decisions;

  • You work effectively in a team and independently;

  • You have excellent interpersonal communication;

  • You have an increased sense of organization;

  • You have a good knowledge of IT tools (Google Suite, Microsoft, etc.)

  • You are interested in the aeronautics industry and want to be part of the large Airbus family

  • You are Bilingual (spoken and written) French and English

This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company's success, reputation and sustainable growth.

Company:

Airbus Canada Limited Partnership

Contract Type:

Permanent

Experience Level:

Professional

Job Family:

Programme & Project Management

By submitting your CV or application you are consenting to Airbus using and storing information about you for monitoring purposes relating to your application or future employment. This information will only be used by Airbus.
Airbus is committed to achieving workforce diversity and creating an inclusive working environment. We welcome all applications irrespective of social and cultural background, age, gender, disability, sexual orientation or religious belief.

Airbus is, and always has been, committed to equal opportunities for all. As such, we will never ask for any type of monetary exchange in the frame of a recruitment process. Any impersonation of Airbus to do so should be reported to emsom@airbus.com.

At Airbus, we support you to work, connect and collaborate more easily and flexibly. Wherever possible, we foster flexible working arrangements to stimulate innovative thinking.

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